donderdag 27 september 2012

Yfke

25 dec 2010, 06:49
Na een korte nacht (lang leve de naweeen) zit ik hier alweer rechtop overeind in bed. Niet omdat ik dat graag wil, maar het is de comfortabelste houding, na deze korte maar heftige bevalling. Voor de geinteresseerden volgen hier de details. Mocht u dit te heftig vinden dan adviseer ik om nu te stoppen met lezen. Gisteravond 24 december om 6 uur begonnen de weeen. Ik houd dat altijd maar een beetje voor mijzelf, want anders raakt Frank gelijk in de zorgen. En ik had al eerder wat activiteit en dat was ook weer gestopt. Arjen was al uit logeren en voor Christoph was het bedtijd, dus dat ging gewoon zijn gangetje. Om half acht had ik toch wel het gevoel dat dit door ging zetten en heb ik Frank Christoph en ome Remco die hier natuurlijk met zijn been in het gips zat bij oma laten afleveren. Om een lang verhaal kort te maken, de weeen zetten door en na het breken van de vliezen en een onaangename toucheerbeurt mocht ik persen. In een wee was ze er toen. Om 23.05 of zoiets, kwam met een paar flinke persen mijn dochter naar buiten. Dit ging echt in een enorm tempo, ik heb nog nooit geluid gemaakt bij een bevalling, maar hier kwamen een paar oerkreten aan te pas.Haar volledige naam luidt: Yvonne Frederieke, naar oma en haar roepnaam is Yfke. Ze is 50 cm lang en woog bij geboorte 3280 gram. Alles zit erop en eraan en ze is gezond. Dank aan God voor zo'n prachtig geschenk!! De eerste foto's zijn al online, dus u kunt al gaan onderzoeken op wie deze baby het meest lijkt, als u het weet laat het ons even weten, want wij zien het nog niet. Ondertussen gaat hier zometeen het hele circus op gang komen, dus in deze laatste stille minuutjes plaats ik even deze update.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten