donderdag 27 september 2012

lastige moeders

14 mrt, 10:02
Lastige moeders, ik weet er alles van en nu ben ik er zelf een. Het is zover, ik heb mijn eerste klacht op de school van onze oudste zoon gedropt. Wat is er aan de hand dan? Het is eigenlijk niet eens zoiets heel spectaculairs, maar mijn zoon mag op schoolreis. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik ben niet zo wild van de bestemming. Laat ik de situatie even verduidelijken, voorheen ging groep 1 altijd leuk met zijn allen naar de speeltuin, eten en drinken mee en helemaal leuk. Maar nu is besloten dat groep 1 mee mag op de 'grote' schoolreis naar Blijdorp.
En nu heb ik niets tegen blijdorp of tegen dierentuinen in het algemeen, maar wel tegen groep 1 kindertjes die daar heen moeten. Stel je eens voor: die hummeltjes in een bus, een keer remmen en ze zitten drie stoelen verderop, dan al die korte beentjes, die al moe zijn, voor ze goed en wel de ingang bereikt hebben. Dan de blaasjes van deze kinders, ze moeten nogal eens geleegd worden en in een dierentuin staat niet om de 100 meter een toilet. En dan is er net een geweest en denk je dat je verder kunt, dan moet de volgende en ga zo maar door. Dan heb ik het nog niet eens over de volgzaamheid van deze mannetjes en vrouwtjes, ga er maar niet van uit dat die braaf allemaal bij je blijven. "Juf ik kan de leeuw niet zien, de rand is te hoog...en hup weg kleuter. Ik vind de dierentuin hartstikke leuk, maar al een hele opgave met je eigen gezin. Ik heb respect voor de kleuterjuffen die dit gaan ondernemen, ik zou de verantwoordelijkheid niet durven nemen. Maar hoe dan ook, mijn zoon mag niet mee. Zijn vader en ik vinden het niet verantwoord en gaan lekker iets anders met hem doen op de betreffende dag...
we moeten het hem alleen nog even vertellen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten