donderdag 20 september 2012

oudere vrouwen

Christoph is verliefd. ..tenminste dat denken wij. Hij heeft het al dagen over hetzelfde meisje, waar hij wil gaan spelen. Niets brengt hem van de wijs en de naam van deze lieftallige jongedame heb ik de afgelopen dagen al vele malen gehoord. Maar de dame in kwestie is zeker twee keer zo oud als onze Chris. Ik denk dat ze hem niet eens ziet staan... Hier volgt de uitleg: Ik heb al eens eerder verteld dat onze oudste zoon er een druk sociaal leven op na houdt. Spelen hier, spelen daar, vriendjes hier en vriendinnetjes daar. Allemaal zuiver platonisch overigens. Afgelopen maandag toen ik hem tussen de middag uit school ging halen, kwam hij vast zijn agenda met mij doornemen. Hij was van plan om bij vriendin X te gaan spelen. (Vanwege de privacy, geen echte namen). Ik vind het allemaal prima, we zullen vanmiddag na school wel zien, dan kunnen de plannen zomaar veranderd zijn. Christoph die als een klein potje met grote oren stond mee te luisteren, ving ook het woord 'spelen' op en bedacht dat hij dan ook wel bij vriendin X kon gaan spelen. Verstandige moeder als ik ben, hield ik een slag om de arm, iets in de trant van 'we zien wel'. 's Middags na school kreeg ik gelijk, de plannen van Arjen en vriendin X waren gewijzigd. Arjen ging naar een ander vriendje en vriendin X ging met een meisje uit de andere klas spelen. No hard feelings, andere keer dan maar.
Maar Christoph dacht er duidelijk anders over. 'Ik ga bij ... spelen. (jammer dat ik nu de naam niet noem, want hij zei dat heel schattig). En ik maar uitleggen dat dat niet kon, want meisje X ging al ergens anders spelen. Geen probleem voor Chris....morsen peje? (morgen spelen?) Ik hield weer een slag om de arm: 'misschien.' Maar het bleef maar in het koppie omgaan, 's avonds aan tafel, bij het naar bed brengen, hij bleef er maar over doorvragen. Een nachtje slapen en hij is het vergeten, dacht ik. Maar vanmorgen aan tafel begon hij opnieuw: 'Ik ga boterjam opeten en dan ga ik naar ... 'Nee we gaan naar oma, mama moet werken.' 'Nee, niet naar oma, naar...' reageerde het ventje. In de auto was hij nog hoopvol gestemd dat we dan nu toch echt naar ... gingen. Hoe dichter bij oma, hoe bozer hij werd. Hij weigerde bij oma om ook maar uit de auto te moeten komen. Ik sleepte een boos mannetje bij mijn moeder naar binnen. Toen ik het stel om 16.00 weer ophaalde, lag mijn casanova te slapen. Morrend trok hij zijn schoenen aan. (eigenlijk deed ik dat, terwijl hij doordutte) en zette hem in de auto. Daar werd ie goed wakker, en wat is het eerste wat ie zegt: 'Zo, nu gaan we naar ... Ongelofelijk, hij was het nog niet vergeten. Zijn vader en ik konden maar een conclusie trekken. Chris is verliefd op een oudere vrouw. Maar of hij kans van slagen heeft? Ach, ze heeft nog een jonger zusje, misschien moet ie daar maar eens mee gaan spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten