vrijdag 28 september 2012

Reuzen van tuinkabouters


2 aug 2010, 19:48

Iedereen droomt ervan, kaboutertjes die je huishouden doen terwijl jij slaapt . Tenminste ik wel. Helaas zijn die dingen nergens te verkrijgen en moet je maar afwachten tot ze jouw huis een keer uitkiezen om helemaal schoon te maken. Ze zijn hier echter nog nooit geweest. En dat snap ik ook wel, er valt hier geen eer aan te behalen. Als je net je ramen gezeemd hebt, gaan de kinderen er weer aan likken. Of je hebt gestofzuigd (stofgezogen?) en ze gaan koekjes eten, of gedweild en ze gooien spaghetti op de grond. Noem het maar op . Allemaal demotiverende redenen, waarom de kaboutertjes mijn deur altijd overslaan. Tot nu toe...

Want er is een nieuwe soort kabouters... tuinkabouters. Denk nu niet gelijk aan die gefrustreerde roodgepuntmutste baardige mannetjes die je overal in tuinen ziet staan. Nee deze waren niet bemutst en bebaard en ze zijn in mijn tuin geweest.

Wie hier geregeld over de 'plakkerige' vloer komt (en dat zijn er velen), weet dat wij een aantal maanden geleden uitbreidingsdriften kregen en in de tuin een flinke schuur hebben laten plaatsen. Sindsdien was de tuin een bende en dat hebben we maar even zo gelaten, want er waren nog een paar klussen die met elkaar om voorrang streden. (Zo kan ik al zeker twee maanden niet beneden naar het toilet en moet er ook nog een warm nestje voor beeb 3 getimmerd worden.) Een ieder die Frank een beetje kent, weet dat deze dingen niet vanzelf gaan.

Gelukkig zijn wij in het rijke bezit van een hovenierende broer met dito vrienden. En ook deze vrienden zijn hier ondertussen kind aan huis. De dito vrienden beloofden dat zij na onze vakantie de tuin zouden komen opknappen, zodat ik verlost zou zijn van enorme modderpartijen en grote bloedbaden , vanwege alle zooi die hier in de tuin lag.

Ondertussen was het tijd geworden om naar Frankrijk te gaan, twee weken lang geen uitzicht op onze chaos in de tuin en twee weken lang niet boven plassen. Wat schertst onze verbazing, na twee weken Frankrijk, komen wij thuis en is heel de tuin gedaan. Een zwaar Wendy van Dijk gevoel overvalt ons. De emoties lopen hoog op en wij kunnen totaal sprakeloos niets meer uitbrengen (da's trouwens meestal als je sprakeloos bent.)

Nou viel dat laatste allemaal wel mee, maar verrast waren we wel. Onze dito vrienden blijken reuzen van tuinkabouters. Tijdens onze vakantie is de hele tuin op de schop gegaan, opnieuw gestraat, beplant, gras ingezaaid, stroom aangelegd, gesnoeid, verlichting geplaatst in de schuur, en zelfs helemaal opgeruimd, geen steentje meer te vinden.

Deze 3 reuzen van tuinkabouters hebben een week lang de buurvrouw lastig gevallen om de sleutel, koffie etc. (vindt ze overigens alleen maar gezellig).

Een klus minder, en ook de WC schiet ondertussen al aardig op. Wie weet komt het allemaal nog goed deze zomer .

P.S. De tuinkabouters zijn voor dergelijke klussen te boeken, op verzoek mail ik hun gegevens. Ik kan alleen niet uitsluiten dat ze voortaan uurtarief rekenen, sorry. Mocht iemand nog een timmerkabouter voor mij weten, dan hou ik me aanbevolen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten