donderdag 27 september 2012

Mijn man heeft een ander

30 jan, 15:08
Het is vrijdag in de namiddag, dochterlief ligt volgetankt tevreden in haar wipper en zoons zijn zoals gebruikelijk op vrijdag errug druk.
Wat te doen? Het antwoord luidt...naar buiten. Yfke parkeren we met wipper en al bij de zieke papa op bed en mama gaat met terrorist 1 en 2 naar de winkels. Er waren her en der nog wat vergeten boodschappen.
Nu dochter zo zoet slaapt kan ik net een poosje de hort op. Inladen maar. Schoenen en jassen aan, lijstje mee (LIDL, AH, Kruidvat, V&D, BRUNA en een kaasstengel om het spul onderweg zoet te houden) en weg zijn we.
 En dan loop je daar in de LIDL met het hele spul. Arjen denkt heel behulpzaam mee, door alles te pakken wat ik hem opdraag en Christoph denkt ook behulpzaam te zijn door gewoon alles wat ie ziet in de kar te mikken. Uiteindelijk kom ik dan toch bij de kassa aan met een uitgelezen selectie aan boodschappen. Christoph heeft ondertussen een andere toepassing gevonden voor de boodschappenkrat en Arjen kletst de oren van mijn hoofd. En daar ging het mis.
Want deze jongeman verklaard daar ineens doodleuk in een volle rij dat papa van een andere mevrouw houdt. Shock voor mama, wat is dit nu? Papa houdt van een andere mevrouw. Dus ik vraag mijn oudste telg: O ja houdt papa van een andere mevrouw?
  'Ja' antwoordt mijn zoon doodleuk. De oren in de rij zijn inmiddels gespitst en iedereen kijkt mijn kant op (voor wie dat nog niet deed, want Christoph voerde al een show op met die krat natuurlijk). We hebben nu alle aandacht. 'En weet jij ook wie die mevrouw is?' wil ik als jaloerse echtgenote natuurlijk weten. 'Oma Rousse', verklaart het ventje. Is dat alles, heb ik me daarom bijna druk gemaakt, die concurrentie kan ik wel aan. Gerustgesteld vervolgen wij onze boodschappenestafette.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten