vrijdag 28 september 2012

Tentamens


10 mei 2010, 10:55

Ik had tentamens en nu ben ik zwanger. Dit is de verklaring voor het feit dat wij eind december ons derde kindje verwachten.

De lezer zal zich nu ongetwijfeld afvragen hoe tentamens en zwanger zijn zich tot elkaar verhouden, terwijl dit in mijn beleving heel plausibel is.

Het zit namelijk zo...

Er was eens een jonge, werkende en studerende moeder. Zij leidde een druk bestaan met al haar verschillende taken. Begin april had deze moeder tentamens over de late middeleeuwen en de periode in Europa van 1650 tot 1750. Een extra drukke tijd dus, want buiten het normale patroon moest er dus ook geleerd worden.
En daar ging het mis, dan wordt er weleens wat vergeten. In dit bijzondere geval zelfs 2 weken lang.

Tja en toen was het leed al geschied. Hoopvol wachtte de jonge moeder de maandelijkse periode af, maar nee, die kwam niet. Dus op naar de drogist voor zo'n test met streepjes.
En dan kom je thuis en hoef je niet naar de WC, dus eerst een liter water achterover geslagen en vervolgens braaf in een potje geplast. En wat bleek.... geen twee streepjes....de deskundige onder ons weet nu, geen twee streepjes is niet zwanger. Opgelucht fietste de jonge moeder naar school om de oudste zoon op te halen.

Ondertussen ging het leven zijn gewone gangetje, want er was niets aan de hand, maar wat er ook gebeurde, 5 dagen later nog steeds geen always nodig. Het zal toch niet. Op zondag morgen vroeg diepte de jonge moeder de test weer op uit de vuilnisbak en ontdekte nu wel 2 streepjes. Ik had de test te snel weggegooid en niet lang genoeg gewacht. Voor de zekerheid dan ook maar de tweede test uit het pakje gedaan en jahoor, deze gaf onmiddelijk resultaat. Zwanger! En ik heb net alles verkocht of weggeven aan het Leger des Heils.
Dus een dringende vraag...wie heeft er nog positiekleding voor mij, kinderwagens, boxen, babykleertjes, badjes, wipstoeltjes ....alles kan ik gebruiken.

O ja, de tentamens heb ik gehaald, een 8 en een 8.3, ook niet onbelangrijk natuurlijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten